21/08/2020 - Debat

Kromann Reumert får kritik for brug af pridefarver på LinkedIn


Kromann Reumerts nye profilbillede, hvor prideflagets farver er repræsenteret, har skabt debat, hvor Advokat Allan Ohms stiller spørgsmålstegn ved firmaets oprigtighed. ”Er det et ægte udtryk for glæde, eller snylter de bare på et brand?”, spørger han på LinkedIn.

Tekst: Cecilie Uhre


Det er Pride Week. Og selvom der ikke bliver en fysisk parade gennem København i år, er der stadig fokus på LGBTQIA+-miljøet og retten til forskellighed. Flere virksomheder og organisationer har blandt andet valgt at slå billeder op eller ændre deres profilbilleder på sociale medier, så farverne fra prideflaget er repræsenteret.

En af de virksomheder er advokatfirmaet Kromann Reumert. De har ændret deres profilbillede på Instagram og Facebook til et billede, hvor der står KR med regnbueflagets farver som baggrund.

Det har skabt debat på LinkedIn, hvor advokat Allan Ohms betvivler Kromann Reumerts oprigtighed. Han skriver:

’Ingen højere? Der er vist gået SoMe i Pride. Jeg spørger mig selv: er de mange Pride-iklædninger et ægte udtryk eller gælder det om at snylte på et brand og så føle sig bare så korrekt? Svaret er vel som altid midt imellem – føler der er en overvægt af forstillelse?’

Pride

I kommentartråden under opslaget bliver der diskuteret, hvorvidt Kromann Reumert er oprigtig eller bare ridder med på en bølge.
LinkedIn-bruger og advokat, Nicholas Ørum Keller, skriver:

"Jeg synes egentlig der er gået mere SoMe i alle dem der skaber trafik og likes på deres opslag ved at bashe andre firmaer, der støtter en god sag. Det er nemt og billigt at hænge et kollegafirma ud på den måde. Lad os tage Kromann konkret. Her spørger du om de er ægte i deres udtryk eller om de snylter på et brand. Jeg ved fra min tid der, at folk med anden selvopfattelse end klassisk straight trivedes fantastisk godt i alle ansættelseslag hos Kromann. inkl. i partnerkredsen. Så min klare opfattelse er, at det er ægte".

Og Kristian Dreyer, der er partner i Galst Advokataktieselskab, giver også sit besyv med:

"Jeg tror en del bare hopper med på bølgen uden reelt at gøre sig de bagvedliggende overvejelser og sætte handling bag ord. Det er svært at sige, og kræver reelt at man undersøger den enkelte virksomheder nærmere – men positivt synes jeg alligevel det er, da alene signalet er med til at flytte grænser. Men der bør selvfølgelig være handling bag de fine ord. Og det sidste er det vigtigste". 

Del denne fra K-NEWS

Skal vi holde dig opdateret?

Få besked om nye artikler og podcast direkte i din mailboks ved at tilmelde dig herunder.

Vi indsamler ikke data om dig – og journalistikken, vi leverer, er gratis.

Nyhedsmail. Ja tak