Tilfreds eller pengene tilbage. Nye klienter kan inden for vide rammer få pengene retur for det indledende arbejde på sagen, hvis de ikke er fuldt ud tilfredse. Klienterne er dermed selv med til at beslutte, hvad de vil betale for arbejdet. Tilfredshedsgarantien er en vigtig del af forretningsmodellen hos TF Advokatfirma, der er et nystartet erhvervsadvokatkontor i Aarhus. Initiativtagerne bag er de to advokater Mikkel Theilade Thomsen, 35, og Bjarke Fonager Larsen, 34, som for nyligt har sagt deres jobs op hos Kromann Reumert for at realisere deres drøm. De er sikre på, at deres klienter vil opleve dem som nærværende, kompetente og engagerede. Og de har en stærk motivation til at skabe en advokatvirksomhed, der ikke før er set i branchen. Ambitionen er at yde en service, hvor høj kvalitet og konkurrencedygtig pris ikke er hinandens modsætninger.

Når vi yder tilfredshedsgaranti, har vi selv hånden på kogepladen. Vi har endnu ikke haft klienter, der har været utilfredse og gjort brug af den. Når vi siger, at vi vil gøre en forskel, er det ikke bare buzzwords og floskler

”Mange synes, at advokater er dyre. Vi vil levere advokatydelser i høj kvalitet, for det ligger i vores DNA, men samtidig til en konkurrencedygtig pris. Resultatet af vores arbejde skal give mening og skabe en værdi for kunden, der står mål med honoraret. Klienterne vælger os, fordi de har tillid til, at vi kan løse opgaven bedst, og det skal vi leve op til. Når vi yder tilfredshedsgaranti, har vi selv hånden på kogepladen. Vi har endnu ikke haft klienter, der har været utilfredse og gjort brug af den. Når vi siger, at vi vil gøre en forskel, er det ikke bare buzzwords og floskler,” siger partner og advokat (L) Mikkel Theilade Thomsen, der har speciale i proces og voldgift foruden erhvervs-, ansættelses- og insolvensret.

 

Klienternes faste rådgiver

TF Advokatfirma vil være mere end blot en leverandør af advokatydelser. De to advokater sætter en ære i at lære den enkelte klient rigtigt godt at kende, og de vil være klienternes faste sparringspartner og rådgiver. Her skal der være et langt stærkere fokus på den enkelte sag, hvor løsningen er tænkt igennem 360 grader.

”Vi er ikke drevet af prestige, men af at give hver enkelt klient et godt produkt. Der skal være tid til at tage ud og besøge klienten uden at skulle tænke på KP’I og timeforbrug. Vi vil hellere tage færre sager ind og vise, at dem løser vi til ug. Vi tror, at folk godt kan gennemskue, om arbejdet er udført solidt og godt,” fastslår partner, advokat, MBA Bjarke Fonager Larsen, der især beskæftiger sig med selskabs- og erhvervsret og virksomhedsoverdragelser.

At starte et advokatkontor op fra bunden er som at blive forældre første gang, for det kræver en stejl læringskurve, oplever Mikkel Theilade Thomsen og Bjarke Fonager Larsen. Det har overrasket de to entreprenører hvor mange administrative detaljer fx inden for bogføring og it, der skal være styr på. Det kræver benhårdt arbejde, men deres kæmpe engagement og arbejdsglæde opvejer ulempen ved også at skulle arbejde på skæve tidspunkter.

Planen er, at TF Advokatfirma på sigt skal udvide med flere advokater, men væksten skal ske organisk i det rette tempo for at kunne være loyal over for den enkelte opgave. Det er vigtigt at bevare agiliteten og være tilpasningsparat, så det fortsat er muligt at flytte sig hurtigt sammen med kunderne, for det er også med til at differentiere TF Advokatfirma fra de store advokathuse. Mikkel Theilade Thomsen og Bjarke Fonager Larsen har ikke travlt, for som de siger - det behøver ikke være en raket, der flyver til månen i morgen.

Del

Nærvær og kundetilfredshed over KPI'er og timeforbrug


Hold dig opdateret

Tilmeld dig K-News nyhedsmail og få information om nye podcasts, portrætter, videoer og meget mere.

Nyhedsmail. Ja tak