Skrevet af Rasmus Hylleberg


2017 var et begivenhedsrigt år for den internationale advokatgigant DLA Piper, der i foråret fusionerede med LETT Advokatfirma. Kort tid efter rykkede man ind i det nybyggede DOKK1 på Aarhus Havn, mens man også ansatte en ny managing partner i Martin Lavesen tilbage i oktober. 

Og netop Martin Lavesen er i første geled, når firmaet i 2018 har fokus på at rodfæste sig på det danske marked. Et marked, der ifølge DLA Piper er præget af både vækst og forandring.

"Det fantastiske ved mennesker er, at de ikke er robotter, men individier med alle mulige holdninger og reaktioner. Der er ingen, der ved, hvad fremtiden bringer - andet end forandring," udtaler Martin Lavesen i et interview til årsrapporten.

Arbejdet med at konsolidere DLA Pipers position på det danske marked er i fuld gang - i den netop offentliggjorte årsrapport præsenterer firmaet fire projekter, der skal sikre firmaet fortsat vækst i 2018. 

 

Nyt domicil, øget kendskab og fokus på it-sikkerhed

DLA Piper går ind i 2018 med ønsket om at sikre en tydelig retning for firmaets arbejde i dansk kontekst. Målet er at sætte DLA Piper på det danske landkort, men samtidig bevare det internationale udsyn.

Derudover er firmaet i gang med større om- og udbygning af domicilet på Rådhuspladsen. Projektet flugter med de nye rammer på DOKK1 i Aarhus, og det forventes færdigt i udgangen af 2019. 

DLA Piper blev i 2017 ramt af et af historiens mest omfattende hackerangreb, der ramte kontorer i otte lande. Firmaet har derfor et massivt fokus på at skærpe it-sikkerheden hele vejen rundt i organisationen. 

Slutteligt skal markedet lære DLA Piper at kende, og her vil firmaet sætte ind med annoncer og skille sig ud ved at sætte fokus på bl.a. Brexit som tema i deres rådgivning.

Årsrapporten viser desuden en omsætning på 405 mio. kr. og et overskud på 800.000 kr. Det er fald fra 21. mio. i 2016.

Del denne fra K-NEWS

Skal vi holde dig opdateret?

Få besked om nye artikler og podcast direkte i din mailboks ved at tilmelde dig herunder.

Vi indsamler ikke data om dig – og journalistikken, vi leverer, er gratis.

Nyhedsmail. Ja tak